luni, 15 noiembrie 2010

Tura Leaota-Bucegi

Cum sezonul competitional 2010 a ajuns la final am decis sa fac inca o tura pe care o aveam de ceva vreme in cap.Banuiam ca o sa fie destul de grea, asa ca am fixat intalnirea cu Edi la ora 07.00 pentru a avea cat mai mult timp la dispozitie, insa am reusit sa ne punem in miscare abia cu o ora mai tarziu.Traseul ce avea sa-l urmam este urmatorul: Cimpulung-Valea Mare-Stoenesti-Valea Badenilor-Cabana Fagetel-Varful Leaota-Muntele Mitarca-Curmatura Fiarelor-Muntele Bucsa-La Bisericuta-Moieciu de Sus-Cheile Gradistei-Fundata-Podu Dambovitei-Rucar-Dragoslavele-Mateias-Cimpulung.
Dupa primii 4 km, in Valea Mare, am reusit sa rup lantul.Ne-am chinuit sa il reparam cu presa vreo 20 de minute, dar pana la urma singurele unelte care l-au putut convinge sa stea ca inainte au fost un topor si un ciocan imprumutate de la o doamna.






Pana in Varful Leaota am ajuns relativ usor, in 3 ore.Cu vreo 2 km inainte de varf este ultimul izvor de la care se poate aproviziona cu apa pana in Muntele Bucsa, asa ca niste bidoane de apa mai mari ar fi ideale.Noi am avut 2,5 litri de apa impreuna si s-a dovedit a fi putina.
Isostar la inaltime ( Varful Leaota 2133 metri)







Coborarea din Vf. Leaota e interesanta, insa varianta aleasa de noi nu e 100% ciclabila.De pe Mitarca si pana in Bucsa urmeaza o creasta cu o multime de varfulete pe care le-am urcat mai mult pe langa biciclete, fiind destul de abrupte, fapt care ne-a oferit mai mult timp pentru a ne delecta cu multimea de munti ce ne inconjurau.






Din Bucsa am hotarat sa coboram in Moieciu de Sus, fiind deja aproape ora 15.00, cu toate ca aveam ca tinta pentru aceasta zi Saua Strunga si Poiana Gutanu.Coborarea a fost super, destul de rapida, presarata pe alocuri cu portiuni pline de pietre.






Din Moieciu de Sus am urcat in Fundata prin Cheile Gradistei, evitand astfel aglomeratia de pe DN.De aici a inceput sa se intunece usor-usor, iar din Ruca s-a facut bezna de-a dreptul.Eu am uitat frontala acasa si a trebuit sa ne descurcam numai cu a lui Edi.


Am folosit-o pe modul intermitent pentru a fi vazuti de soferii care veneau din spatele nostru si am mers mai mult ghicind drumul din fata noastra decat vazand efectiv ce urmeaza.Pe la ora 19.00 tura a luat sfarsit in bucataria fratelui meu care ne-a asteptat cu o tona de paste.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu